Resepi Roti Bakar Telur Mata Istimewa

Posted by *∽ IZAN ∽* Friday, May 28, 2010

Roti Bakar Telur Kerbau | Kategori : Sajian Sarapan |


Bahan-Bahan
4 keping roti ( 1 set = 2 keping)
2 biji telur
2 sudu mayonis/majerin
Serbuk lada putih/hitam
Daun sup - di hiris utk hiasan

Cara-cara
1. Sapukan rata mayonis/majerin ke atas 2 keping roti dan susunkan diatas dulang bakar.
2. Buatkan lubang menggunakan cetak telur benjo tu keatas 2 keping roti lagi. Kalau tak ada guna cawan pun boleh macam saya. Tapi hati-hati jangan sampai roti koyak.
3. Letakkan roti yang berlubang di atas roti yang telah di sapu mayonis/majerin.
4. Pecahkan telur ke atas roti di bahagian tengah. Taburkan daun sup yang di hiris dan serbuk lada hitam/putih.
5. Bakar di dalam oven toaster selama 3 minit.
6. Siap untuk di hidang! Boleh tuangkan sedikit sos dan kicap. Bagi penggemar telur separuh masak memang pasti menyelerakan!

Sebenarnya.. semalam dapat foward E-mail dari kawan kat ofis. Pasal gambar roti bakar yang sangat simple nih. Tak silap dari buaya merah. Balik rumah kebetulan Abang beli roti..! Terus try buat ikut gambar tu..
TIPS : Sila abaikan 'kaler' roti yg gelap tuh .. hu hu. Itu di bakar 4 minit gara-gara takut telur tak cukup masak sbb baru keluar peti. 3 minit terbaik kot.. tapi seelok2nya telur tu di bilas dgn air dulu buang sejuk yek hu hu

4 comments

  1. sedap nampak roti bakar telur ni, mas memang suka telur..nanti nak try buat la...

     
  2. weengurl Says:
  3. berapa darjah celcius ye klu masak dlm oven biasa??

     
  4. Lady Leaya Says:
  5. wa~~baru pas wat...hangit..hik2..sok pagi cube lagi..

     
  6. Nurul Aina Says:
  7. wahh sedapnye....nti nk try buat lah...huhuhuuh.....

     

Post a Comment

Terima kasih singgah.. terima kasih terlebih lagi sudi komen.... ceria hari saya hari ni!

My Sweet Circle

CLICK CLICK HERE! TQ..!!

Search This Blog

Loading...

Surely Best Promotion!